Lillknytis är här!

Den 5 augusti föddes mitt första barnbarn på Sunderby sjukhus. 51 cm och 3575 gram. Massor med brunt hår och i övrigt helt perfekt och välmående. Dagen till ära, bakade jag en alldeles egen gräddtårta -plötsligt händer det!

image image imageNär jag fick Julia 1993 förstod jag vad som menades med kärlek vid första ögonkastet och förundrades över hur självklart det var att det var precis just hon som var där i magen hela tiden.

Blixtförälskelsen och självklarheten i att det var just den lilla personen som väntades upprepade sig sedan 1997 då Maria föddes och 2009 då Artur kom till världen.

Kärleken till dem, den villkorslösa, i nöd och lust, räcker till alla och blir bara större och större.

Och kärleken och blixtförälskelsen bara fanns där, återigen, så ofantligt stor och ögonblicklig. När jag först såg Lillknytis. Mitt mellanbarn, Marrisen Sparrisens, förstfödda. För att inte tala om när jag fick henne i min famn…❤️❤️❤️

Mormor….jag…så ofattbart stort det känns.

Kommentera

