Motioner, yrkanden, Vänstersväng – Check! Check! Check!

Ibland kan ju ett blogginlägg vara mindre politiskt formulerat. Helt enkelt inslängt av bara farten för att påminna en själv om att det händer en hel del och det arbetas rätt så mycket vid det egna skrivbordet. Det är ju inte alltid det blir så synbart, då vi politiker rätt ofta sitter och sliter håret i ensamhet. I egenskap av oppositionspolitiker är det kanske inte heller så att det är en självklarhet att få ut sitt budskap. En blogg tillåter ju en helt klart större frihet där. Här kan jag tänka fritt, tala till punkt och också få ut mitt budskap. Har jag tur är det någon som läser också. Det kan bli många osedda timmars arbete, fast det finns väl en tjusning i det också….nääää:)

Just idag så har jag faktiskt lyckats få ihop mitt halvdagsarbete på ett bra sätt. Vänstersväng , skriven, kuverterad och frankerad. Tar med det på lådan när jag går. Uppsortering efter vårt gruppmöte i går kväll är gjord, vilket innebär att jag redigerat, reviderat och e-postat iväg både (v)åra yrkanden på Vision 2050-programmen samt lämnat in en ny Klimatkommun-motion, som Bertil författat och gruppen reviderat och godkänt därtill. Det känns bra med allt vårt lagarbete!. Konstaterar därmed check, check, check! Ibland får en vara lite ”skrytsam”:)

Nu går jag och tränar och sedan laddar jag inför en rätt snabbt och spontan påkommen ”Ladies night” på Skurholmen, Luleå. Bra början på en förhoppningsvis skön och lång flygarhelg!

Hoppas ni alla mår bra. Det förtjänas!

Kommentera

