Gott Nytt År 2013!

Årets sista dag är här -igen..Tiden går ju fort när man har roligt och mycket att göra.  Årets agenda har varit rätt fullspäckad! Jag hoppas nästa år blir innehållsrikt och givande för oss alla.

Förstfödingen frågade mig igår om det var något särskilt jag gjort som jag för första gången under året.
Nåra saker som jag aldrig gjort tidigare år:

-Startat en blogg.
-Öppnat ett twitter-konto.
-Genomfört en egenhändigt formulerad enkätundersökning om jämställdhet och feministiskt självförsvar.
-Åkt på ”generationsresa” med Julia 18 och mamma 70. Nu är vi alla tre ett år äldre.
-Ordnat ett ”eget” stort kalas i samband med min 40-årsdag.
-Varit på ”soloresa” till Istanbul i oktober. efter första dagens totala lokalorienteringskaos gick det riktigt bra. Behövde bara hitta hem via taxi en gång.
-Noterat att det finns riksdagsledamöter som springer omkring med järnrör, skrikandes hora och blatte. Samtidigt som de anser sig vara mer värdiga att inneha förtroendeuppdrag än de med dubbelt medborgarskap.

En del saker kan ju ge en hel del upphov till funderingar, tankar och texter. Lite av det jag tyckt och tänkt under året finns att klicka fram i bloggen, som också fungerar som ett digitalt arkiv över debattartiklar, motioner, mediala nedslag etc.

Jag önskar alla ett gott slut och ett gott nytt 2013!
Nina

 

Här är ett utdrag av den rapport som wordpress sammanfattat samt hela rapporten i en länk:

600 people reached the top of Mt. Everest in 2012. This blog got about 2 500 views in 2012. If every person who reached the top of Mt. Everest viewed this blog, it would have taken 4 years to get that many views.

Click here to see the complete report.

Kommentera

