Luleå Pride 2012

Sofia EB och jag i vår "monter". Vi stod bredvid FP och samarbetade givetvis när så behövdes.I helgen hölls första Luleå Pride-festivalen. Sammanfattningsvis var det ett väldigt lyckat arrangemang och alla som syntes till verkade trivas väldigt. Å andra sidan så höll sig de ogillande sig ifrån stadsparken denna helg. ”Grannen kan ju se dem”.

De kanske drack öl på annat håll eller (o)roade sig med att skriva sura, missunnsamma kommentarer till tidningarnas artiklar om Full karnevalsyra. här viftar jag med kommunflaggan framför vår nyproducerade banderoll.arrangemanget.

De flesta partier i Luleå var på plats. I tåget gick cirka 1000 personer och känslan av att detta vill vi uppleva igen infann sig hos mig i alla fall. Priden för min del avslutades med ett tvåtimmars dans-set på Make Out Club.

Ett annat arrangemang jag deltog i var ”partiledardebatt” i stadsparken. Artikel följer: http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=697991

En kompis till mig, som tillhör ett annat parti, säger att man aldrig ska läsa kommentarerna. Kan vederbörande ha rätt i. Det som mestadels bekräftas i dem är det gamla ”talessättet”. Om så man säger nålsöga, så står där någon enögd i ett hörn och känner sig kränkt.

En bild från debatten hittade jag i alla fall. På Fejjan- det är där det händer:) Lånar den eftersom jag var taggad i densamma.

Kommentera

