Det blir inte alltid som man tänkt sig…

Någon gång kan man väl få vara lite småbitter. Exempelvis när jag efter 14 år som vigselförrättare (väl uppskattat av uppskattningsvis 400 par) gör ett misstag – det ska erkännas- och bekräftar det som faktiskt är ett faktum framför alla ”en är inte mer än människa”. Så blåser tidningen upp en 3/4 dels sida, med en bild som nästan i storleksordning som den vi hade på bussarna,  som valannonsering. En jämförande bild läggs in här. Ja, den mindre ”artikeln” är en bra grej jag gjort….

Nåväl, jag står för det också. Det är inget annat att göra än så. Sen så kan det leda till förbättrande rutiner och då får jag väl se det från den positiva sidan. I Kommentarerna till artikeln, så finns det en som undrar hur man kan tro att det räcker med en ursäkt, ringar beställda och gästerinbjudna och allt sånt samt en som tycker att jag borde farit dit och bett om ursäkt själv istället för att bara skriva ett brev.

I lördags, då jag upptäckte detta, så hade jag bara namn på personerna. Ingen framgång nåddes via exempelvis hitta.se. Det fanns en lapp från en annan förrättare om att paret erbjudits vigsel under helgen. Mitt brev relaterades till att de omgående skulle kunna få det.  De avstod att kontakta den andra vigselförrättaren under helgen. Under måndagen avböjde de att få träffa undertecknad, således svårt att personligen be om ursäkt.

Jag tar lärdom av detta och sparar artikeln som en påminnelse att ta fram.

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6448654

 

Kommentera

