Ung och stolt!

20120218-112646.jpg

Stolt och lite rörd över att se den fina namnskylten, som förberetts för min räkning. Sitter alltså som gäst på Ung Vänsters årskonferens. I finaste delen av Sverige: Norrbotten, förstås. Mattias från RFSL pratar om alla människors rätt om att få välja vem man älskar och Kjell-Arne från Palestinagruppen berättar om läget i den oroliga del av världen.

Efter mitt ”från-hjärtat-anförande” får jag en mörkröd nejlika som tack. Jag känner mig enormt upplyft av att få delta i detta unga gäng. Det är härligt att höra och känna just framtiden så hoppfull. Tillsammans med dessa förmågor finns bara en väg att gå. Framåt mot valseger 2014 och alla val därefter!

När jag senare lämnade årskonferensen förrättades val. Jag vill passa på att önska alla nyvalda i Norrbottens Ung Vänster lycka till. Vi möts i den fortsatta kampen!

Kommentera

